2021 m. vasario 26 d. / 1442 m. Radžab 14 d.
2021 m. vasario 19 d. /1442 m. Radžab 7 d.
Gerbiami musulmonai!
Vienas iš Allaho Vardų yra: At-Tauuab – Priimantis Atgailą. At-Tauuab reiškia, kad Allahas yra Tas, kuris veda, ką panorėjęs į atgailą. Jis yra Tas, kuris atleidžia tiems, kurie grįžta į gerumą. Jis yra Tas, kuris atleidžia tiems, kurie atleidžia kitiems.
Brangūs tikintieji!
Mažosios nuodėmės (saghaa’ir) yra sunaikinamos, kai yra atliekami garbinimo veiksmai be didelių nuodėmių (kabaa’ir). Daugybė mažų nuodėmių anuliuojami dėl atliekamų paprastų kasdienių veiksmų, tokių kaip pasninkas, kijaam (malda nakties metu), vudū (ritualinis apsiprausimas prieš maldą) ir t.t. Tačiau didelėms nuodėmėms išnykti, reikalingi specialūs veiksmai, tokie kaip nuoširdi atgaila, bausmės atlikimas tam, kuris ją padarė.
Bet jei nusidėjėlis miršta būdamas didžiojoje nuodėmėje (širk), tada Dievas jam neatleis. Iš tikrųjų, Aukščiausiasis Allahas sako:
„Iš tiesų, Allahas neatleidžia to, kad Jam būtų priskirti partneriai (garbinime), tačiau Jis atleidžia (visą kitą), išskyrus tai, tiems, kam Jis nori.“ [4:48]
Bet jei jo nuodėmės yra mažesnės, tada asmuo yra teisiamas pagal Allaho valią - jei Jis panorės jį nubausti - Jis jį nubaus, o jei panorės jam atleisti - Jis jam atleis.
Brangūs musulmonai!
Kalbėti apie savo nuodėmę ir ją atvirai skleisti kitiems ar draugams yra haram (draudžiama) ir tai yra didelė nuodėmė. Tai yra vienas iš tų būdų, kai visuomenėje skleidžiamas amoralumas tarp musulmonų, kuris skatina blogį ir gundo kitus daryti panašius dalykus.
Tai taip pat reiškia, kad žmogus nežiūri į savo nuodėmę rimtai ir laiko ją nereikšminga, o iš tiesų toks nusidėjėlis kenkia savo pačiai reputacijai ir leidžia šmeižti kitiems jo garbę ir orumą. Islamas skatina ir kviečia atsisakyti tokių dalykų tarp žmonių.
O Visagalis Dieve, mes atgailaujame ir prašome Jo atleidimo, nes tik Jis - Priimantis atgailą ir Gailestingiausias, At-tauuabu-Ar-Rahym.
Parengė LMRBT-Muftiato sekretorius ir Kauno mečetės imamas Sofian
Tvirtino LMRBT-Muftiato muftijus Aleksandras Beganskas
Gerbiami musulmonai!
Allahas sako Korane: "Jie klausia tavęs [Muchammedai] apie mėnulio jaunatis. Sakyk: "Tai ženklai, skirti pažymėti nustatytus laiko tarpus, žmonėms ir piligriminei kelionei - chadžui"..." [Koranas 2: 189]
Islamiškas kalendorius sudarytas pagal mėnulio fazes. Šį kalendorių 638 (pagal krikščionių erą) metais įvedė artimas Pranašo ﷺ draugas ir antrasis islamo kalifas Umar ibn Al Khattab. Jis įvėdė šį kalendorių tam, kad būtų galima paskaičiuoti įvairius, net kartais sudėtingus įvykius musulmonų gyvenime.
Umar ibn Al Khattab, tebūnie Allahas juo patenkintas, konsultavosi su savo patarėjais dėl galimybės lengvai nustatyti musulmoniškų įvykių chronologiją. Galiausiai buvo sutarta, kad tinkamiausias atskaitos taškas, islamo kalendoriui sudaryti, yra Chidžros įvykis, t.y. Pranašo ﷺ persikėlimas (chidžra) iš Mekkos į Mediną. Todėl pirmasis islamiško kalendoriaus mėnuo yra Mucharram mėnuo, kuriuo prasideda nauji Chidžros metai.
Brangūs tikintieji!
Taigi, tai parodo mums, kad, jei mes nesilaikysime arba neseksime islamiško kalendoriaus mėnesių eigos, mes lengvai galime atsitraukti nuo istorinės ir religinės reikšmės musulmonų gyvenime. O taip pat mums niekaip nepavyks įgyvendinti kiekvieno mėnesio svarbą.
Brangūs musulmonai!
Islame yra keturi draudimo mėnesiai, iš visų dvylikos mėnesių, turinčių ypatingą svarbą musulmonams. Tai mucharram, radžab, zul-kida, zul-chidža, atitinkamai tai būtų - pirmasis (1), septintasis (7), vienuoliktasis (11) ir dvyliktasis (12) mėnuo. Kaip Jūs visi pastebėjote, Ramadano mėnuo čia nėra minimas, nes šis mėnuo yra Palaimintasis mėnuo.
Dar tradicinėje arabų kultūroje šie keturi mėnesiai buvo taip pat žinomi kaip „draudimų mėnesiais“, per šiuos mėnesius jiems buvo draudžiama kovoti ir buvo sustabdomos bet kokios kautynės, sudarant visas tinkamas sąlygas prekybai ir taikai sudaryti.
Brangūs tikintieji!
Atminkite, kad per šiuos draudimo mėnesius Allahas griežčiau baudžia už nuodėmes jų metu ir padidina atlygį už gerus darbus, atliktus per juos. Skriauda, padaryta per draudimų mėnesius yra didesnė ir svaresnė nei skriauda, atlikta kitu metu ar Šventoje vietoje.
Brangūs musulmonai!
Kai buvo pastebėtas Radžabo mėnesio jaunatis, Pranašas ﷺ paprašė savo bendražygių sakyti šią maldą (dua):
„O Allah! Padaryk palaimintus mums Radžabo ir Ša’bano mėnesius ir leisk mums pasiekti Ramadano mėnesį“.
Taigi, mes prašome Allaho Aukščiausiojo padaryti palaimintus mums Radžabo ir Ša’bano mėnesius ir leisti mums pasiekti Ramadano mėnesį.
Parengė LMRBT-Muftiato sekretorius ir Kauno mečetės imamas Sofian
Tvirtino LMRBT-Muftiato muftijus Aleksandras Beganskas